Doina oinistei

Întru suiş de pulbere spre cer,
Pe sub năduf de soare descompus
De finele lui august, la apus,
Umblam un câmp de sânge criminal
Prin bolovani la vale şi la deal –
Cu gând de-a scoate fierul din oţel.

Şi-mi turuiau dracii în cerebel
Ca grindina-ntr-un baldachin stricat;
Sincopă de curaj mecanizat
Pe-un cuget lacunar, apăsător,
De-obsesie, angoasă, şi de dor –
Care-mi pompa prin vene antigel.

Când un parfum purtat de vânt
A pus capăt reveriei;
M-a ridicat şi m-a împins plângând,
Râzând, peste pragul isteriei,
Căci am privit spre briză ş-am văzut
Toţi macii înfloriţi înfipţi în lut
Cum veştejesc, şi am ştiut…

Adina stă sucită sub pământ.

Leave a Reply

